Monday, June 06, 2005

Dandellion kommer snart, till en browser nära dig

Har suttit och jämfört olika webb-hotell för Dandellion. Hur mycket utrymme som erbjöds värderades, men även eventuella begränsingar i bandbredden togs med. B-one har sina webbservrar i Danmark vilket är en fördel med tanke på om man kommer i kolisionskurs med PUL. (Påstår någon...) Men de erbjöd stort lagrings utrymme ihop med obegränsad bandbredd.

Namnet måste bli klart snart om jag skall kunna beställa webplats och regga domän samtidigt. Får brainstorma lite med ett par öl. Undrar om dandellion.net är taget... Hur många projekt behåller kodnamnet som slutgiltigt namn?

Bör se till att skaffa FA-skattsedel åxå, skall ju satsa en del på mina fritidsprojekt så att jag kan göra en hacka... om några år. Dandellion är ju inte mitt enda projekt. Jag har även en kurs i Gimp på gång på kursplatsen.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

b-one är kass på många vis, tolererar bara MSIE för webmail. Massor av klagomål på att det näst intill är omöjligt att säga upp kontraktet. Man bör skicka med mottagningsbevis.

12:54 PM  
Blogger Kadavro said...

Bra att du varnar mig. Har även tittat på 123.shellkonto.se och de verkar ligga bra till. Jag drog kanske lite för snabba slutsatser av deras bandbreddsbegränsning på 5Gb/mån.

1:06 PM  

Post a Comment

<< Home