Wednesday, May 25, 2005

Hur kadavro föddes

Mitt namn är kim johansson, kallas Kisse av vissa, syltklicken av andra. Ett tag satt jag mycket och spånade på serieidéer. Då var en av idéerna att ta namnet Stavros och smälta ihop det med ordet kadaver, för att sedan låta en serie om en misskött pizzeria ha namnet Kadavros Pizzeria. Nu kom jag inte längra med dessa planer eftersom en bra idé ofta handlar om mer än ett namn.
När jag för några år sedan började chatta på svenska linuxföreningens irc-server så tyckte jag att det var svårt att välja ett bra nick. Jag lade märke till att vissa jobbat in namn som de antingen fått av andra eller tagit själva, så frågan var:
"Vilket namn skulle jag kunna ta som jag kan leva och utvecklas med utan att ångra mig?".
Som ni kan fethaja, så dök Kadavro upp ur de dunkla skrymslena i min hjärna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home