Sunday, September 06, 2009

Offstage #3

Fan vad den här dagen blev konstig... Ingenting blev gjort som det skulle. Nu är jag på väg i säng för att gå upp tidigt imorgon och börja dagen med min enskilda firmas bokföring och betala ett par fakturor och sedan bär det av till Anderstorp för att slita i gjuteriet som har Zero, Null, Nada att erbjuda av tillfredsställelse...

Jag gick en runda idag kl 13:00 och skulle bara passera förbi min före detta svägerska och hennes kille för att kolla läget. Tj, det slutade med att jag följde med min före detta svägerska till Jönköping. I bilen följde hennes kusin med... Och hennes syster, min ex-fru.

Vi klarade av det rätt bra. Inga slagsmål. Men till stor del beror det på att jag är så pass god vän med före detta svägerskan och att vi har en viss känsla för när man skall hålla käften.

Däremot märkte jag att vissa saker lätt går av vana. Mitt ex ville köpa något, tror det var en lampa, och jag säger direkt skarpt till. "Du behöver den inte!"... Det funkade inte förr heller.

Det är i alla fall klart att det är slut mellan oss vilket är skönt.

Skaffade ett litet "Lack"-bord från IKEA för att ha som soffbord.

Det positivaste idag förutom den överraskande utflykten var att jag helt plötsligt ringde en gammal vän som numera bor i Jönköping för att be om råd när gänget letade efter någonstans att äta. Jag skall ringa honom fler gånger.

Den största orsaken till att både jag och mitt ex var med i bilen var att vi försummat vår gemensamma hundgrav i Jönköping. Jag brukar köra dit själv, men inte haft tillfälle på ett tag att åka dit. Så nu har jag tänt ett ljus där och som prydnad ligger där nu två prydnadspumpor, en från husse och en från matte. Matte gick ifrån graven före mig. Men jag höll mig ändå ifrån att prata skit om matte inför hundens grav.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home