Wednesday, August 26, 2009

plötsligt i Gislaved

Jag fick en scentid idag på den öppna scenen som arrangeras av Gislaveds kommun. Det är lite kul. Jag har varit där varje gång om jag inte minns fel. På sunkträskets kvällar har jag varit där en gång och så på samma ställe som de båda tidigare, så har jag kört en lördagkväll tillsammans med ett band som bytte namn till Devour. Kort sagt, på restaurang "Trappa ner" i Gislaved, har jag det närmaste jag kan kalla en hemmascen. Nästa gång jag skall dit så är det på en Sunkträsks-kväll 25/9.

Jag skulle iaf åka och kolla på det hade jag tänkt, men det var kul att lite innan få reda på att man kunde testa lite material ikväll. All scentid är bra scentid. De här scentiderna är lite tuffare än Stand up-klubb-gig.
*Ingen konferencier som jobbar upp en stämning.
*Liten publik
*Publiken har oftast inte kommit för att se en komiker utan någon bekants band.

Tommy som håller i kvällarna skrattar rätt mycket och tar man bara en liten konstpaus så drar han med sig resten.

Eftersom jag återkommer till den här scenen ofta så är det mest bara nytt material jag testar. Även ikväll. Jag skriver mer senare...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home