Saturday, August 15, 2009

Dagens gig i backspegeln.

Eftersom scenen var placerad där folk passerade för marknadens skull så ville inte publiken stå nära scenen. Camilla hade bett dem att gå närmre innan jag gick upp men det var lite svårt för folk att vara den som tar första steget, så alla stod kvar ungefär 3-5 m ifrån scenen. Jag funderade en kort stund på att försöka få folk att komma närmre men lät bli. Borde nog ha gjort det.

Jag hörde några stora skratt under framträdandet. Fick bra kontakt med några. Men det var svårt att ballansera sitt agerande när man inte hör publikens alla små reaktioner. När stand up framför skall det helst vara så tight och intimt att man behöver preventivmedel. Det är ett själsligt samlag mellan scenen och publiken. Hoppsan, det börjar skina igenom att det var ett tag sedan man...

Precis innan en punch idag så ringer min mobiltelefon. Orutinerat av mig att inte stänga av den innan jag gick upp på scen. Drar lärdom därav.

Att inleda med att grilla samhället lite milt kändes helt ok. Innan jag gick upp på scen hade vi sett ett möhippefölje gå förbi och man kunde skriva äktenskapsråd till bruden på ett plakat. Jag tog tag i detta när jag väl kom upp på scen genom att dra ett skämt om att jag kunde ge ett tips om hur man enklast fyller i ansökan om äktenskapsskillnad. Följet hade redan försvunnit men jag tror att jag ändå lyckades vända publiken mot mig där.

Men så får jag med mig dem igen. Det nyskrivna materialet funkade så där, men en del går nog att ta med sig bort från bredaryd så dessa rutiner skall jag bearbeta med de meetoder som finns till hands.

Jag gjorde en sak riktigt rätt idag dock. Jag kände ungefär en timme innan framträdandet att jag började bli seg och trött så jag gick helt sonika hem, slutade tänka på rutinerna så hårt som jag gjort hela morgonen och tog en powernap på mindre än 20 minuter.

Frågan är om jag kan visa mig ute på samhället i fortsättningen...

Jag gjorde en del positiva uttalanden om kvinnorna i samhället och två nämnde jag vid namn. Jag tror detta togs emot väldigt bra. Inget problem där.

Däremot mitt lilla påhopp på alla de i samhället som eldar med ved på fel sätt. Rutinen gick helt enkelt ut på att jag sa att jag inte skulle prata om dem, så de kunde känna sig lugna. Särskilt han som bor på korsningen med storgatan. Jag skulle inte skämta om att han lade rökridå över rönnegårdsvägen. Han skulle vara lugn.

Den rutinen fick en väldigt positiv respons. Men som sagt. Hur fel det än blir när man gör en sådan sak som att elda så att grannarna får problem med ens rök, så surnar man nog lätt till när någon påpekar det.

Min "Kvinnoproblem"-rutin är ett ombygge och kombination av någon gammal rutin med lite nytt. Jag skall bearbeta den så att den känns bättre för mig och så att den sitter där den skall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home