Thursday, September 03, 2009

Glatt Humör i Värnamo del 1

Ja, så kom den stora dagen och passerade. Jag hade tagit ut en semesterdag för att vara fri från jobbet så att jag skulle kunna ägna dagen helt åt allt som kan dyka upp oplanerat... Och en del planerat, som ett möte med Kåre på Scandic t ex. Jag har massor av minnen ifrån dagen. Jag vet att jag skaffade en kassalåda t ex. Tog en bit fläskpankaka på café degusto... jagade runt och kollade så att komikerna visste vad som gällde för kvällen. Såg till så att Restaurangen visste att det kom 4 komiker. De skulle bli bjudna på mat av Scandic. Jag minns också att jag öppnade dörren på bilen så att det blev ett fult märke i sidan på en splirrans ny toyota. Tyckte det var för djävligt så jag lämnade mitt mobilnummer.

Den tid som inte gick åt till att ta tag i uppgifter, så som att ringa ljudkillen eller samtala med übertrevliga Marika om vad som skulle hända senare på hennes arbetsplats, ägnade jag åt att fundera på vad jag skulle säga på scen. Jag skulle börja konfa för första gången... Och det på premiären av en stand up-klubb inför min hemmapublik. Konfade inte enligt något specieltlt manus. I backspegeln så kan jag se att jag glömde informera alla komikerna om upplägget med MC som gåt upp mellan alla komikerna.

Jag återkommer med mer om gårdagen senare, men jag kan lämna er med att Toyotans ägare var tacksam för att någon brytt sig om att vara hederlig. Han ringde mig nu för en stund sedan och hälsade att han nu kollat upp det och det var ingen fara. Det lilla som såg illa ut hade man polerat bort på Toyotan. Mannen är tydligen 81 år gammal. Trevlig redan från början faktiskt.

Puss på er.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home