Sunday, August 23, 2009

Söndag utan baksmälla

Jag stannade hemma igår kväll. Men jag såg idag att jag missat ett SMS som hade fått mig ut till Harrys om jag velat... Kul att de tänkte på mig. ;)

Det känns bra att ha slappat hela lördagen och jag känner att jag åter kommer ifatt mig själv. I går skrev jag ner början på ett långt brev som jag troligen aldrig kommer skicka. Det skriver jag mer för min egen skull till ett ex. Det handlar lite om hur och varför jag kände och agerade som jag gjorde under den korta tid vi var tillsammans. Det handlar också om att jag förståt en del av hennes problem. Jag kan aldrig inse vidden av dem, men jag skall försöka. Jag ser henne gärna som en vän även om jag tog bort henne ur min lista på FB. Behövde något som hon behövde hela den sista månaden. Distans.

Just nu känner jag mer och mer att jag börjar komma tillbaka. Den jag är som självständig singel? Jag har inte varit singel på väääldigt länge och precis när jag träffade min ex-fru så var jag väl lite inne i den här perioden när man letar efter vem man är. Därför blev parförhållandet en del av min identitet och saker vi levde igenom påverkade min person. Min ex-fru's problem blev mina osv...

Jag har haft en udda sommar... Den har tagit mig ut på resor som varit mer av ett inre slag än yttre. Jag har träffat vänner för nuet och framtiden. Jag har träffat vänner från mitt förflutna. Jag har varit på platser som jag gärna återkommer till. Jag har varit på platser som jag kommer ifrån. Där historien om KJ börjar. Där fortsätter historien om KJ.

Man behöver inte leta efter sig själv. Det är bara att stanna upp. Lyssna och se. Känna. Det bringar ordning i kaoset. Man behöver inte vara nöjd med den man är, bara acceptera.

Nu tänker jag gå ut en runda i skogen, kanske ut på ett kalhygge. Där ute någonstans kanske en pusselbit av mig själv kommer ifatt mig. Sedan kan det hända att jag bakar äppelpaj och äter i någons sälskap.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home