Friday, September 04, 2009

Offstage #1

Vissa känslor från ett avslutat förhållande vill inte försvinna trots att man kanske har orsak att inte känna dem. Se där hur jag skapade distans till det hela genom att låtsas som att det hela är ett allmänt resonemang. Jag tror det här utbrottet är ett slags efterskalv. Ett steg i normalt sorgarbete kanske. När man för ett ögonblick skalar bort det som gjorde ont och minns det underbara och tillåter sig sakna det. Det gör ont att sakna ibland men är nog nödvändigt.

Underbar smärtsam dröm

Jag drömde om dig inatt;

Att du var tillbaka;

Och allt det smärtsamma som varit;

Hade aldrig hänt;


Du var glad och underbar;

Du hade gjort dreads i ditt hår;

Du sken;

Jag var glad men ledsen;


Jag visste att det var en dröm;

Men jag fick vara nära dig;

Jag fick kyssa dig;

Vi höll om varandra;


Jag viskade i ditt öra;

”Jag vill inte släppa dig”;

”För jag vet inte när du försvinner nästa gång”;

Sedan vaknade jag;

Med tårar i ögonen låg jag och kramade luft;


0 Comments:

Post a Comment

<< Home