Saturday, August 15, 2009

Hektisk och viktig dag

En rätt så avgörande dag. Jag körde för första gången stand up-comedy inför folket i min hemby, och detta hade i föväg också i sammanhanget spritts via en artikel i Värnamo Nyheter. Jag visste av olika skäl att det kunde stå personer ute bland folket som det var viktigt att jag gjorde ett bra intryck på...

Eftersom jag hade skapat en del halvdana rutiner till just detta tillfälle så skippade jag ett inhopp på fredagkvällen just för att jag behövde öva in en del material som helt enkelt inte kunde köras med hedern i behåll i Gislaved. Och så justerade jag materialet in i sista stund.

Det var en tuff publik som helst höll ett avstånd på 4 meter ifrån scenen. IOFS, detta gjorde ju att folk som promenerade förbi gick nära scenen. Det gav utrymme för att med min lagomt markerade näsa peka ut en schäfervalp som bars förbi. Publiken var också rätt blandad. Men jag hade en del stöd i den iaf. Det var skönt att kunna hålla kontakten med två grupper i publiken som var med på vad jag gjorde.

Om inget annat så har jag iaf lyckats sprida namnet "Glatt humör" och visat att jag har stake nog att göra bort mig.

Så gick jag av en händelse in hos en näringsidkare på orten och förklarade mina marknadsföringstankar för klubben vilket slutade med ett ganska bra förslag till kostnadseffektiv lösning.

När väl allt detta var avklarat så stötte jag ihop med ett par bekanta som bjöd in mig på några groggar och snack.

Nu är jag redan i säng för dagen men det känns som att jag också förtjänat det nu. Har lite mer jobb att stå i... I love it. Just nu är det mycket jobb men jag tror det kommer bli inkomster av detta snart. I vart fall vänner och mycket trevligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home