Wednesday, August 05, 2009

Gatukomiker

Det har varit lite av en plan rätt länge att försöka köra stand up på gator och torg för att få mer vana.

Söndagkvällen före kursen i Svalöv tog jag upp dessa tankar med de komiker som då redan anlänt, liksom jag själv, för att redan ett halvt dygn tidigare bekanta sig med området och komma utvilade till första kursdagen. Man var överens om svårigheterna med att få rätt publikkontakt.

Så kom fredagen med coaching från Martin där han just påpekade möjligheten med att få mer scentid genom att vara gatukomiker. Det kan vara något som funkar för mig. Jag vet inte, måste testa iaf.

Så jag skall se nu hur jag skall genomföra det. Duger en megafon till ljud(Separat mic... blir svårt med publikkontakt med något i nyllet.)? Behöver jag polistillstånd. Kan jag utnyttja befintliga marknadsdagar? Har ju redan kontaktuppgifter till centrumledaren i Värnamo.

Får se hur det utvecklar sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home