Thursday, August 06, 2009

Gatukomiker del 2 - Megafonen

Verktyget för äventyret är införskaffat. En megafon från Teknikmagasinet. Med en extern mic så att man inte har något ivägen för ansiktet. Megafonen bär man med hjälp av en axelrem. Så smidigt och lätttillgängligt som stand up med förstärkt ljud kan bli.

Nu skall jag ta en funderare över hur man övervinner de svårigheter som finns med att stå på en gata eller ett torg där folk passerar förbi och möjligtvis endast stannar till en kort stund för att lyssna. Jag kommer ju ändå bara köra korta stunder så det kanske inte är ett så stort problem? Och kan man skapa ett material med väääldigt korta setups , kanske t o m trötsamt tätt med oneliners, så kan det vara underhållande även för den som inte stannar upp för att följa något längre resonemang?

Jag kommer inte undan att jag måste ha något om megafonen i sig i materialet.

Men nu skall jag sova, för resten av den här dagen har gått åt till att hjälpa syrran att skaffa katter...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home