Monday, August 03, 2009

Kramat Mammor

Så där. Nu är jag nere i Ängelholm efter en vecka hos min Mamma i Norrland. Av olika skäl så hade vi inte setts på ett bra tag. Men nu tog jag mig de drygt 140 milen upp. Har träffat syskon som jag inte sett på ett tag och deras barn.

Min Mamma bor för övrigt nu i det hus vi bodde i när jag var 5-6 år gammal. Jag har inte direkt varit i det huset sedan dess.

En dag gjorde jag en utflykt till min gamla hemby Norrbyberg. Cruisade långsamt runt hela byn, det var mitt livs mest sentimentala minut. Egentligen skulle jag ha ringt i förväg till en familj där men jag chansade på att de troligen skulle vara hemma. Det var några av dem faktiskt. När jag klev ur bilen så var det som att 15 år bara försvann. Iofs, vi pratade en hel del om de där åren och vad som hänt.

Den killen jag umgåtts mest med i familjen var inte där men jag hällsade på honom dagen efter.

Mot slutet av visiten kom hans mamma hem. Eftersom min mamma då bodde i södra sverige så var hon min extra-mamma när jag bodde hos pappa. Så jag krammade mina två mammor förra veckan.

Spontant så upplevde jag förra veckan som en reboot när jag åter knöt kontakten med några viktiga delar av mina rötter. Och eftersom 3's mobila bredband/mobila täckning var så dålig där jag uppehöll mig så kopplade jag av.

Förhoppningsvis är jag nu mer redo att sattsa full fart mot hösten och vinterns aktiviteter. Mer om dessa senare.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home