Friday, October 02, 2009

Black Jack

Ja, i tisdags var jag i Malmö och körde stand up på garva, Scentid no 21 för min del. Det gick bra men jag skulle antagligen åter igen fått mer respons om jag tänkt på micktekniken. Varför detta då helt plötsligt igen? Jo, jag fick det påpekat och märkte själv att det funkade rätt bra, att köra med micken i stativet. När jag sätter micken i handen så trycker jag den mot hakan, men besväras lätt av puffljud som jag åstadkommer och så... men det funkar. Med micken i stativet har jag inte den kollen. Förslaget var att hålla micken ändå med en hand så att jag har kontroll över var den är. När jag tänker efter så kan man nog göra en del av sitt scenframträdande på det viset....

Materialet fick i stort den respons jag hoppats på och jag har inför nästa gång jag kör incest-skämtet tänkt skruva upp det ett varv... Min Sju av Nio-rutin byggde jag ut medan jag satt i bilen på väg ner och det jag lade till fungerade. Har en sak till jag skall lägga till där...

Nu förbereder jag mig för nästa Onsdag. Skall in till Scandic och hämta flygblad som jag skall sprida i orterna runt omkring.... men först, duschen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home