Tuesday, September 08, 2009

Rhapsody in Sylt

Så där. Har ikväll bakat en äppelpaj och avnjutit den i sällskap av Spet o Junne. En äppelpaj i veckan har det blivit på senaste tiden, men så äter jag inte så mycket annat onyttigt heller. Även om jag syndat rejält med kebabrulle en dag och en pizza en annan dag. Den situationen har jag kontroll över.

Har nu svabbat golvet inne i skrubben/förrådet och allt står i vardagsrummet. Det första jag kommer ställa in är den Iris Indigo som jag haft på vardagsrumsgolvet. Den maskinen behöver en handpåläggning i form av avlödning av ett batteri och i med ett nytt. Det är ingen PC-hårdvara, men det där batteriet har samma funktion som batteriet på ett PC-moderkort. Operativsystemet är för övrigt Irix. Unix som Unix... Processorn är en 64-bitars RISC-processor. För nördporrens skull skall jag nog ta en del foton av den här maskinen i olika stadier av montering... Hur som helst. Oldfart tar för mycket plats just nu så han skall in i förrådet på mellanlandning. http://www.irisindigo.com/index.php/Indigo_Battery_FAQ

Då ordning skall det iaf kunna bli här hemma snart, men jag tar det i små steg.

På stand up-fronten händer just nmu att jag går igenom material som jag tycker skall bearbetas om och skriver nog en del nytt i samma veva. Sedan smäller det till med ett gig 19/9 i Höganäs, följt av ett 23/9 i göteborg, Nu har jag blivit erbjuden en tid 24/9 i Kalmar och jag tror jag tar den och 25/9 skall jag testa lite material på den svåra Sunkträskpubliken följt av ett besök i Malmö 29/9. Går allt som planerat fyller jag då 20 gig innan månaden är slut.

7/10 kör vi andra gången på Glatt Humör. I mitten av Oktober har jag ett gig på en personalfest i Värnamo och 25/10 så är jag tillbaka där jag började som aktiv ståuppkomiker. Big Ben. Gig 24... Altså 20 gig sedan jag var där senast. Var där min fjärde gång på scen också.

Veckans Kadavro blir det till fredag iaf. Lite sent. Men den här kommer vinna många unix-geeks hjärtan. Av en händelse så har jag testat den på en BSD-tjej med gott betyg. Skall göra en Vero-seriefigur i samma veva.

Nu skall jag sova och gå upp tidigt imorgon. Tar kommandot över mitt liv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home