Sunday, September 27, 2009

20 gånger på scen fullbordat!

Oj, jag tror knappt det är sant. Jag har nu varit uppe på scen 20 gånger. Större delen av scentiderna har jag Gislaveds kommmun att tacka för. De har haft öppen scen på en restaurang i trakten och jag har varit liksom en inventarie... En sådan öppen scen är inte idealisk för stand up men jag har lärt mig en del på vägen. Senaste gången jag var där så körde jag först igång med publikuppvärming. Föreningen Sunkträsket har också haft viss betydelse här.

Jag har också stått på en tom uteservering och fått en del att stanna medan jag körde mina stand up. Minns hur jag retirerade till att dra oneliners när folk passerade utanför i regnet.. Vi fick till en liten publik den kvällen tack vare att någon som jobbade på hotellet kom dit på fritiden med ett kompisgäng. Kul vart det med till slut. Men kämpigt i början.

När jag körde min första kväll med min egna klubb Glatt humör så gick det förhållanddevis bra, men jag körde inte mitt bästa gig den kvällen. Jag hade fullt upp med att kolla upp så allt funkade och att konfa.

När det kommer till att bomba så.. ja, det har jag gjort en del. Men jag har också sökt upp de sämsta tänkbara tillfällena att köra stand up ibland... Självmordsbombare.

Jag jobbar vidare och hoppas nu få en jämn och hög nivå på min stand up. Får koncentrera mig och kolla vad jag kan förbättra i första skedet.Att köra stand up regelbundet är en sådan sak. Helst skall man få så liknande tid osv varje gång så att man utan problem kan köra med större delen av materialet oförändrat. När jag i veckan körde först 7 minuter i Höganäs, sedan 5 minuter i Göteborg, 8-10 minuter i Kalmar och sedan bara det nyaste skämten i Gislaved på 3 minuter ca, så märkte jag hur man fick ställa om sig rätt mkt mentalt.. Man förlorade lite av möjligheten att "spela in" agerandet...

Nu fortsätter jag framåt...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home