Sunday, August 22, 2010

Speaker-jobbet

Ja, då avslutade jag gårdagen med ett jobb som speaker på en fotbollsmatch mellan Alliansen och Oppositionen. Jag var inte riktigt van vid situationen och hade lite för lite tid inför det att förbereda mig. På plats satte jag mig in i vad jag förväntades göra egentligen. Lära sig alla namn och tröjnummer var svårt nog som det var, men så hade nästan ingen tagit rätt tröja heller... Så vad jag mest gjorde var att ropa ut ställningen när det blev mål och om vi hann räkna ut namnet på den som gjorde det så ropade jag ut även det.

Däremellan häcklade jag spelarna lite och läste upp meddelanden till publiken. Det var en kul erfarenhet och jag skulle gärna göra om det. Med lite tid att förbereda mig för att göra jobbet bättre. Iom att jag gjort det en gång så har jag ju blivit lite förberedd inför en nästa gång.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home