Friday, June 18, 2010

Mejjan får inte det alkoholtillstånd de sökt. kommunen köper lokalerna...

Jag vill börja med att erkänna att jag misstrodde våra politiker i medborgarnämnden ett tag. Det var en misstanke om att de lättvindigt använde ”misstanke” som förevändning att neka Mejjan alkoholtillstånd . Kanske för att någon i nämnden tycker att folk i Värnamo ska stanna hemma och ha tråkigt. Kanske har någon i nämnden vänner, vars verksamheter skulle kunna ta skada av konkurensen. Vad vet jag, en bra misstanke är det i alla fall.

Men så jag bedrog mig. De var bara måna om våra skattepengar. För det måste väl ha dragit ner köpeskillingen på lokalerna att en av de få verksamheter som skulle kunna bedrivas där inte får de tillstånd den behöver. Tack medborgarnämnden för att ni hjälper till att spara ett par kronor medan man plöjer ner skattemedel i en långsiktig vision. Det kommer vara ett bra år för mig när ni sätter igång och gör något vettigt av området. Som nörd med ”Liftarens guide till galaxen”-tycke så är 42 en trevlig ålder och den uppnår jag 2020.

Jag vill tacka er fastän jag har svårt att skaka av mig misstanken om att det inte var slugt prutande ni ägnade er åt. Vårrd

0 Comments:

Post a Comment

<< Home