Sunday, May 02, 2010

Ny rookie i krokarna

Fredagens uppträdande på Sunkträskets öppna scen gick som förväntat. Sussie och tito levererade sina rutiner säkert som de alltid gjort. Själv intog jag scenen med allt jag hade att bjuda på av självförtroende. Jag behövde visa för mig själv att jag är säker, har ett par usla gig i bagaget. Sådan här publik är annars svår att nå. De sitter långt från scenen och är kanske inte i första hand på plats för att skratta.

Kvällens överraskning kom i form av Rosita. Jag hade pratat med henne för ett år sedan när hon då sagt att hon velat testa stand up och då föreslagit att hon skulle testa på just dessa öppna scener och kanske ta ett snack med mig för att få lite vägledning till hur man börjar.

Det hon nu körde var intressant. Jag skulle vilja se henne börja med stand up klädd som sig själv och under eget namn. När hon väl hanterar det ok så kan hon börja exprimentera med en karaktär. Hon kom utklädd och under namnet stor-britt. Det passade ihop som nummer sett, men jag fick lite revy-känsla av det. Men nu är det nog så att hon har en stark draging åt sin vision av vad hon vill göra. Hon är nog en karaktär-komiker i själ och hjärta. Så då kan hon fortsätta med utklädnaden och aliaset.

Hoppas hon söker sig till FINK'arna snart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home