Monday, November 03, 2008

Idiotsäkert

Jag har stiftat bekantskap med en person som lyckas omnämna 90% av alla han mött som idioter. Lagar som inte går hans väg är idiotiska. Allting han inte förstår är idiotiskt. Han talar ofta vitt och brett om dessa saker och personer.

Men han kan också höja folk till skyarna i vissa fall, men efter ett tag så är oftast även dessa personer idioter.

Det får en att fundera på två saker. Ett, vad säger han om mig när jag inte hör? Och två, hela beteendet avslöjar vem som är den verkliga idioten, så varför bry sig om ifall han kallar mig idiot.

Faktum är att han kallat en hel del människor för idioter, som jag funnit goda skäl att respektera för deras verkliga meriter. Kanske önskar jag därför att han ser mig som idiot.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home