Wednesday, September 24, 2008

Da Vinci-koden -- Dålig bok, dålig läsare

Som en del av fördjupningen av mitt Humanistiska värv så har jag den senaste tiden följt tidningen Dagens nätupplaga. Man får faktiskt en del intressant information från den och tja, har ju läst pappersutgåvan innan då jag hittade den hemma hos min bror vars fru är pingstvän... numera är även han det.

Nu senast hittade jag en nyhet som chockade mig.

En 25-årig man knivhögg en präst i en kyrka i Rom efter att ha sett filmen Da Vinci-koden, rapporterar Reuters. Polisen hittade en lapp i mannens ficka med texten ”Det här är bara början, 666”.

Vi får hoppas det går väl för den gamle mannen.

Även om Dan Browns bok har sina brister så tror jag nog bristerna är större hos den här killen.. Vänta nu... han såg filmen! Det är Tom Hanks FEL!!!!

Ett tag höll jag på att skylla på killen som höll i kniven.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home