Saturday, September 13, 2008

Jogging och andra dåliga vanor

Sådär. Nu har jag börjat få rutin på det hela. Jag joggar tillsammans med hunden två dagar i veckan. Vi går raskt till elljusspåret vilket tar ca 8 min och sedan joggar vi den korta 1.7km långa rundan. Det får räcka till att börja med. Tror det tog 12 min nu senast. Sedan går vi så raskt vi orkar hem igen.

Försöker stretcha hunden lite efter rundan. Skall leta upp mer information om konsten så jag kan göra det bättre.

Både jag och hunden känner en lätt dragning åt att ta den längre 2.5 km långa rundan snart. Hittils har jag låtit bli. Det är åratal sedan jag motionerade regelbundet och för bara ett år sedan så var jag gipsad i 7 veckor för bruten fotled, så jag tar och ökar succesivt när jag känner att fotleden hänger med.

När jag tröttat ut den för mycket så "lägger" den av och kan då vara lite opålitlig, men det blir bättre ju mer jag tränar den.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home